راهنمای فایل - تکنیک های پیاده سازی راهنمای فایل
نوشته شده توسط : پلیکا

آموزش پیاده‌سازی فایل صوتی

برای بسیاری از زبان‌آموزان خیلی دشوار است که از توانایی گوش کردن به مطالبی که ویژه فراگیران زبان دوم تهیه شده است (که در آن‌ها، افراد با سرعت کم و با تلفظ بی‌نقص صحبت می‌کنند و بین واژه‌ها مکث می‌کنند) جهش کنند و به توانایی گوش کردن و فهمیدن صحبت افراد نیتیو برسند (زیرا افراد نیتیو معمولاً سریع صحبت می‌کنند، واژه‌ها را هنگام تلفظ با هم ترکیب می‌کنند، و ممکن است لهجه محلی هم داشته باشند). اگر در حال فراگیری زبانی هستید که در نوشتار، بین واژه‌ها فاصله نمی‌گذارند (مانند چینی یا عربی) یا در صحبت‌کردن، بین واژه‌ها مکث نمی‌کنند (مانند فرانسوی)، در این صورت، با گوش کردن به صوت و سپس تبدیل آن به نسخه نوشتاری، درک خواهید کرد که چگونه می‌توان جمله را از مکان‌های درست، طوری به اجزای کوچک‌تر بشکنید که آن اجزا مفهوم درست داشته باشد.

با انجام این روش تبدیل صوت به متن، نه تنها می‌توانید صحبت افرادی نیتیو عادی را بفهمید، بلکه می‌آموزید اصواتی را که می‌شنوید به واژه‌ها و عباراتی را در ذهن‌تان مرتبط کنید که در واقع آن‌ها را از پیش می‌دانسته‌اید، اما ذهن‌تان در وهله اول نمی‌توانست آن واژه‌ها و عبارت را به اصواتی که می‌شنوید ربط دهد. مرحله ۸: نوشته‌تان را، که به طور کامل اصلاح شده است، بردارید، دستگاه ضبط صدا را آماده کنید، و آخرین بار به صوت گوش دهید و همزمان از نوشته‌تان خط ببرید؛ تا ذهن‌تان بین آوای عباراتی که ابتدا متوجه نمی‌شدید و واژه‌های نوشته شده (که، معنی آن‌هایی که نمی‌دانستید از واژه‌نامه نگاه کردید) ارتباط برقرار کند.

حتی اگر در حال فراگیری زبانی آوایی هستید (یعنی زبانی که در آن، از شکل نوشتاری واژه‌ها می‌توان تلفظ درست آن‌ها را، و با شنیدن واژه می‌توان شکل نوشتاری درست آن‌ها را متوجه شد)‌، مانند اسپانیایی، باز هم ممکن است برقراری ارتباط بین اصواتی که می‌شنوید با حروف نوشته‌شده در صفحه، ابتدا دشوار باشد. اما اگر می‌خواهید هر کدام از این مهارت‌ها را بهبود دهید، و به‌خصوص اگر می‌خواهید همه را در کنار هم تمرین کنید (یعنی تمرینی که در آن هم باید گوش کنید، بفهمید، پردازش کنید، و در پاسخ به آن‌چه شنیدید، چیزی بگویید)، در این صورت تمرین پیاده‌سازی صوت کمک می‌کند سریع‌تر پیشرفت کنید.

 

دستورالعمل اجرایی ویژه استادان- نیمسال 3991 - مرکز آموزش‌های ...

برای استفاده کامل و حداکثری از روش‌های نوین یادگیری و پیاده سازی در سامانه یادگیری الکترونیکی (بر اساس روش فعالیت محور، دانشجو محور و محتوا محور) کارگاهی با پنج دوره مهارتی نیز آماده شده است که تا کنون پنج نوبت آن برگزار شده است. هنگام باز بودن کلاس زنده، امکان ارتباط متنی زنده (چت) و تماس صوتی/تصویری دانشجویان با استاد نیز وجود دارد البته پخش صوت/تصویر دانشجویان در کلاس نیازمند اجازۀ  استاد یا دستیار او است. آماده‌سازی رایانه برای کار  (برای اطمینان از آمادگی رایانه می‌توانید در هر زمان وارد کلاس آزمایشی شوید که    توصیه می شود استادان قبل از زمان کلاس در این محیط تمرین کنند).

مراحل اجرا: کلیه مراحل انجام یاددهی و یادگیری الکترونیکی (چه همزمان و چه غیر همزمان) به صورت یکپارچه و از طریق سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه (ایلرن) انجام می شود. درخواست انعکاس و بحث و گفتگو از دانشجو بر روی منابع بارگزاری شده ( ویدیوی انواع تالارهای گفتگو – ایجاد تالارهایی برای پرسش استاد و پاسخ‌گویی دانشجویان ). در صورت عدم رفع مشکل بارگزاری با اتصال به وی پی ان دانشگاه، مطابق با راهنمای تبدیل و آپلود فایل در محیط کلاس فایل را تبدیل و سپس بارگزاری نمایید. برای تعامل و ارتباط بین استاد، دانشجو، محتوا و سامانه از لحاظ زمان دو روش اجرا وجود دارد که برای استفاده از هر دو روش می بایست وارد سامانه elearn.

1- از قسمت نرم افزارهای موردنیاز، نرم افزار مستقل ادوبی کانکت را نصب کنید پس از کلیک بر روی لینک پیوستن به کلاس، open in application را انتخاب نمایید. هنگام آپلود فایل پی دی اف در صورت دریافت پیغام خطا، ابتدا اگر در شبکه داخلی دانشگاه نمی باشید به وی پی ان دانشگاه متصل شوید و سپس آپلود کنید. کل رویدادهای کلاس در صورت انتخاب استاد قابل ضبط است و دانشجویان می‌توانند خارج از زمان رسمی کلاس نیز از محتوای ارائه شده بهره‌مند گردند. ir 2) وارد کردن نام کاربری و رمز عبور احراز هویت دانشگاه (در صورتی که کاربر چند هویت در دانشگاه داشته باشد لیستی از آنها نمایش داده می شود. دو درس با محتوای یکسان را که در دو یا چند گروه متفاوت ارائه شده است را چگونه می توان با یکدیگر ادغام کرد که دانشجویان در یک کد درس باشند؟.

 

دانلود فایل الزامات ساپکو – راهنمای پیاده سازی الزامات ساپکو SSR2

در کل همانطور که سیستم مدیریت کیفیت صنعت خودرو نسبت به الزامات سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ پیچیده تر و اجرای الزامات آن فعالیت های طرح ریزی و پیاده سازی بیشتری را می خواهد، الزامات ساپکو نیز به نسبت سیستم مدیریت کیفیت خاص خودروسازی، نیازمند توجه و انجام اقدامات فزونتری در حوزه های سیستم مدیریت، نرم افزار و سخت افزار می باشد. تیم ممیزی متشکل از سرممیز و ممیزان شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو – ساپکو پس از انجام ممیزی و در صورت منطبق بودن سیستم طرح ریزی و مستقر شده با بندها و نیازمندی های این استاندارد مدیریتی، گواهینامه انطباق با الزامات ساپکو را صادر می نماید.

کلیه تأمین کنندگان قطعات محصولات ایران خودرو علاوه بر الزامات استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت خودروساز، می بایست الزامات خاص ساپکو – SSR2 را نیز پیاده سازی و اجرا نمایند. به جز امتیاز ممیزی، سطح عملکردی شرکت تأمین کننده به لحاظ شرایط کیفی قطعات ارسالی، تعداد موارد کلیم (عدم انطباق و برگشتی از حوزه مصرف و خدمات پس از فروش به مشتری نهایی) و. همچنین لازم به یادآوری است که دریافت گریدهای بالاتر، امتیازهایی را برای شرکت تأمین کننده مانند شرایط مناسب تر پرداخت های مالی به همراه خواهد داشت. همچنین فرآیندهای عملیاتی، مدیریتی و پشتیبانی سازمان مانند برنامه ریزی تولید یا حسابداری صنعتی بایستی با سیستم های نرم افزاری مدیریت گردند.

به عنوان مثال برای برآورده نمودن نیازمندی های زیرمجموعه الزامات IT، سخت افزارهایی مانند سرور، UPS و تجهیزات شبکه باید تأمین گردند. به جز الزامات سیستم مدیریت کیفیت، فرآیندهای مالی، فن آوری اطلاعات و لجستیک از جمله موارد مهم در الزامات ساپکو می باشند. البته در صورتی که سازمان تأمین کننده، خود از قبل این زیرساخت ها را داشته باشد طبیعتا صرف هزینه مجدد لازم نمی باشد. اجرای پروژه پیاده سازی الزامات ساپکو زمانبر بوده و مستلزم برخی سرمایه گذاری های سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. انجام بعضی از بندهای الزامات همچون فن آوری اطلاعات IT ، لجستیک و مالی، نیاز به تهیه منابع و امکاناتی خواهد داشت.

 

روش بازیابی فایل‌ها در تمامی سیستم‌عامل‌ها – راهنمای اندروید، iOS، ویندوز و Mac

احتمالا کار درستی نیست به کسی که عاجزانه به دنبالِ راهی برای بازیابی یک سری فایل بسیار مهم است، بگویی باید بک‌آپ گرفت، اما حقیقت این است که دلایل برای بک‌آپ گرفتن و مهمتر از آن راه‌های آسان و رایگان برای انجام این کار اینقدر پرتعداد هستند که اگر هنوز بک‌آپی از اطلاعاتتان ندارید، باید از خود بپرسید “چرا؟”. به دلیل ذاتِ بسیار محدودشده‌ی iOS (که همانطور که گفتیم تا حدی شبیه اندرویدی است که “روت” نشده باشد) اگر از iCloud و دیگر سرویسهای ابری استفاده نمی‌کنید، بک آپ نگرفته‌اید و نرم‌افزارهای ویندوزی هم با محدودیت هایشان راه حل خوبی نیستند، متاسفانه کاری جز جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی نمی‌توان انجام داد.

نرم‌افزاری که در حالت عادی رایگان است و آن را می‌توان از خود وبسایت دریافت کرد و برای بیزنس‌ها و دیگر افراد حرفه‌ای، با تنظیمات و اپشن‌های بیشتر، پولی است (که به لطف محدودیت‌های موجود، از اکثر  وبسایت‌های دانلود ایرانی قابل دسترسی است. تصمیم خودتان است اگر قصد ندارید گوشی را روت کنید اما اگر قصد بازیابی یک فایل را بر روی اندروید دارید، باید بدانید که نرم‌افزار معتبر و خوبی وجود ندارد که برای یافتن فایلِ حذف شده‌ی شما دسترسی روت را درخواست نکند. در حالت حرفه‌ای‌تر advanced بخش‌های مختلف فایل‌های حذفی یافت شده به وسیله یک سری رنگ، نمایش داده شده‌اند؛ مثلاً سبز نشان می‌دهد که این نرم‌افزار شانس خوبی برای بازگردانی فایل دارد.

برای بازیابی اینها، منطقی‌ترین کار (و آسانترین کار) استفاده از سرویسی مثل Google Photos هست که در میان امکانات بسیار متنوعش، یک ابزار بازیابی فیلم و تصویر هم درون خود دارد. احتمالاً یکی از بدترین لحظاتِ دیجیتالی امروزه، فهمیدن اینست که فایلی بسیار مهم را اشتباهاً پاک کرده‌اید و الان هم ایده‎‌‌ای ندارید چگونه آن را بازیابی کنید. روش دیگر هم استفاده از نرم‌افزار دسکتاپی مخصوص بازیابی اطلاعات روی گوشی هاست که عموماً پولی هستند (و دوباره، امکان دانلود آن‌ها احتمالاً در وب فارسی ممکن است. فرمت‌های تصویری، صوتی و ویدئویی، یعنی اکثر فرمت‌هایی اطلاعاتی که شما با آن سر و کار دارید و احتمالاً قصد بازیابی آن را دارید، در iTunes و iCloud ذخیره می‌شود.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: