سیستم فایل - تکنیکهای بهبود کارایی سیستم فایل
نوشته شده توسط : پلیکا

دانلود فایل مقاله در مورد سیستم و ساختار فایل

عوامل مهمتر موثر در کارایی سیستم فایل عبارتند از : سلسله مراتب حافظه‌ها پارامترهای ظرفیتی و زمان رسانه(بویژه دیسک ) اندازه بلاک و تکنیک بلاک بندی لوکالیتی رکوردهای فایل چگونگی بافرینگ و اندازه و تعداد بافرها تکنیکها و طرح های بکار رفته در ایجاد و مدیریت فایلها در خود سیستم فایل تکنیکهای کاهش زمان استوانه‌جویی و زمان درنگ دورانی تکنیکهای تسریع پردازش فایل سیستم فایل کاراتر (مثلا LFS) ) ساختار فایل کاراتر بافر و بافرینگ بافر ناحیه است واسط در عملیات ورودی و خروجی و در این ناحیه اقلا یک رکورد ( در حالت فایل بلاک بندی نشده ) و یا اقلا یک بلاک در حالت فایل بلاک بندی شده جای داده می‌شود و اساسا برای ایجاد هماهنگی بین عملیات پردازنده ورودی/ خروجی و واحد پردازش مرکزی در شرایطی تسریع این عملیات به کار می‌رود.

به عنوان مثال , لایه رویه‌های کتابخانه‌ای , داده‌های ذخیره شده در فایلهای روی دیسک را در اختیار برنامه کاربردی قرار می‌دهد در عین حال که می‌تواند این فایلها را کاملاً از دید برنامه کاربردی (کاربردار )نهان بدارد به گونه‌ای که برنامه کاربردی درگیر جنبه‌های ذخیره سازی داده نشود (دید کاملا منطقی ) لایه رویه کتابخانه‌ای برای اجرای درخواست کاربر پایان , خون رویه‌هایی را در سیستم فایل فرا می‌خواند(مثلا رویه‌های و;). 4اگر فایل به طور پیوسته روی واحدهای تخصیص (سکتور , شیار خوشه یا استوانه ) ذخیره شود, سیاست فایل , برای مکان یابی یک رکورد , کافیست آدرس آغازین فایل , طول رکورد منطقی و طول رکورد فیزیکی را بداند (البته با داشتن آدرس نسبی رکورد نسبت به آغاز فایل) 5اگر فایل به طور پیوست روی واحدهای تخصیص ذخیره نشود, یافتن مکان یک رکورد دلخواه, تنها با داشتن آدرس آغاز فایل امکان پذیری نیست و نیاز به ساختار داده‌ای خاصی است.

فضای حافظه خارجی هم مثل حافظه اصلی , در اساس به دو روش تخصیص داده می‌شود: تخصص پیوسته تخصیص ناپیوسته با توجه به این دو نوع کلی تخصیص فضا, می‌توان گفت که فایل هم بطور کلی به یکی از دو صورت زیر ذخیره می‌شود: نشست پیوسته نشست ناپیوسته در زیر این دو نوع نشست رابررسی می‌کنیم: نشست پیوسته در این طرح نشست ,فایل در بلاکهای فیزیکی همجوار (پیوسته) روی دیسک ذخیره می‌شود. اگر توزیع درج رکوردها در بلاکها یکنواخت نباشد , جای جای در فایل , بلاکها سبکبار می‌شوند و حافظه هرز در انتهای بعضی بلاکها باقی می‌ماند مکانیسم انتزاعی ذخیره سازی اطلاعات فایل یک مکانیسم انتزاعی است که به کاربر امکان می‌دهد تا اطلاعات خود را ذخیره کند و در صورت نیاز, آنها را بازیابی و پردازش کند و احیاناً اطلاعات جدیدی تولید نماید.

 

تحقیق با موضوع سیستم و ساختار فایل

نوار مغناطیسی 20 معرفی نوار 21 نحوه ذخیره سازی داده روی نوار 22 چگالی نوار 24 گپ 24 پارامترهای نوار 25 نوار کاست 26 نوار کارتریج 27 دیسک نوری - مغناطیسی 28 مقدمه 28مزیتهای دیسکهای نوری 30 ذخیره و خواندن اطلاعات ذخیره شده 31ثبت کردن 33 مواد ثبت کننده 33مزیتهای استفاده از نور بازتابی بجای نور عبوری 35 دیسکهای نوری قابل پاک شدن 36ضبط بر روی نوار مغناطیسی 38 دید کلی 38ذخیره سیگنال الکتریکی روی نوار مغناطیسی 39 خطی کردن نوار مغناطیسی 40بازیابی سیگنال ضبط شده 40اثر تلفات شکاف هد در هنگام پخش 41 ذخیره و بازیابی اطلاعات 41تعریف حافظه : 43حافظه های برون ماشینی از نظر تکنولوژی ساخت 43انواع حافظه های برون ماشینی در هر یک ازچهار تکنولوژی عبارتند از : 44.

اما عوامل دیگری هم وجود دارند، هر چند نهایتاً زمان دستیابی به داده و دفعات دستیابی لازم برای بدست آوردن داده مرود نظر و انجام عملیات روی داده ، تعیین کننده کارایی سیستم است. ولی عملاً استفاده از سلسله مراتب حافظه‌ها اجتناب ناپذیر است زمان دستیابی به حافظه اصلی حدود 100000 بار سریعتر از زمان دستیابی به دیسک است. اگر تمام اطلاعات در حافظه اصلی ذخیره شود، دستیابی به داده‌ها طبعاً خیلی سریع می‌شود. بنابراین از عوامل بسیار موثر در بهبود کارایی سیستم فایل ، زمان دستیابی به داده‌ها است. فایل ساختمند ، یک ساختار داده‌ای ( ساده یا پیچیده ) ذخیره شده در حافظه خارجی است.

تکنیکها و طرح های بکار رفته در ایجاد و مدیریت فایلها در خود سیستم فایل.

فایل word مقاله بهبود کارایی سیستم های تصدیق هویت گوینده ی مستقل از متن با استفاده از سیستم تشخیص ایمنی مصنوعی

محل انتشار: یازدهمین کنفرانس سراسری سیستم های هوشمند تعداد صفحات:9 نویسنده(ها): زینب السادات تهجدی – دانشجوی دکتری, گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات, دانشگاه صنعتی شاهرود سید علی سلیمانی – عضو هیئت علمی, گروه مهندسی برق و رباتیک,دانشگاه صنعتی شاهرود حسین مروی – عضو هیئت علمی, گروه مهندسی برق و رباتیک,دانشگاه صنعتی شاهرود. نتایج حاصل از عملکرد AIRS با کارایی روش هایی تمایزی دیگری مثل شبکه ی عصبی MLP, و LVQروشSVM مقایسه شده است که نتایج نشان می دهد عملکردAIRS نسبت به سایر روش ها بهتر است ضمن این که مدل ساخته شده به روشAIRS در شرایط نویزی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد و افت دقت کمتر به سایر روش ها دارد.

سیستم پیشنهادی کارایی روی دادگان بدون نویز و به طور میانگین 7704% روی داده هایی با انواع نویز و با SNRهای مختلف از حود نشان داده است که دقت خوبی برای سیستم تصدیق هویت گوینه به شمار می رود. چکیده: سیستم تصدیق هویت گوینده, گوینده ی مدعی راب ا هویت مرجع تطبیق داده و با توجه به میزان مطابقت, وی را قبول یا رد می کن. در این مقاله ایده ی استفاده از سیستم تشخیص ایمنی مصنوعی(AIRS) به عنوان روشی برای مدل سازی گویندگان پیشنهاد شده است. برای ساخت مدل از بخشی از دادگان Timitو MFCCویژگی و مشتقات مرتبه ی اول آن استفاده شده است.

پاورپوینت ساختار فایل ها (ذخیره و بازیابی اطلاعات) از کتاب ...

دانلود پاورپوینت با موضوع ساختار فایل ها (ذخیره و بازیابی اطلاعات) از کتاب سیستم و ساختار فایل زولیک،. سطح برگ ها، یک شاخص کامل و مرتب شده از داده های مر بوط به درخت را ایجاد می کند. روش 3: شروع هر رکورد با یک نشانگر طول که تعداد بایت های رکورد را نشان می دهد. برای مرتب سازی درون حافظه ای از مرتب سازی هرمی در یک رانش استفاده می کنیم. اگر تعداد رانش های اولیه بزرگ باشد از ادغام چند مرحله ای استفاده می کنیم. روش 5: قرار دادن فاصل در انتهای هر رکورد برای جدا کردن آن از رکورد بعدی. به هنگام کردن شاخص برای انعکاس تغییرات به عمل آمده در فایل داده ها. ساختار درونی بلوک های مجموعه ترتیبی: یک درخت B از مرتبه متغییر.

مرتب سازی رکوردها با استفاده از یک روال مرتب سازی استاندارد. روش 4: استفاده از فایل دیگری برای نگهداری آدرس شروع هر رکورد. فصل دهم: دستیابی به فایل های ترتیبی شاخص دار و درخت های B+.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: